Strona główna Historia najnowsza Nauka historii – zmiany

Nauka historii – zmiany

0
Nauka historii – zmiany

Historia to jeden z przedmiotów w szkole. Nie zawsze lubiany, często też nieoceniany. Obecnie też jest taki problem, że ogólnie przedmioty humanistyczne są mniej doceniane. Jednak tak naprawdę bardzo ważne jest, by miały one swojej miejsce w szkole, na każdym szczeblu. Jednak pewna wiedza, obycie, pewne informacje, są potrzebne i ważne. Poza tym nauka historii może być interesująca i ciekawa, może pobudzać wyobraźnię i zachęcać do dalszych poszukiwań, pozwala też lepiej poznać świat i otoczenie, lepiej się orientować w święcie, różnych procesach. Ale też np. przyjemnej podróżować ze zwiedzaniem – jeśli mamy choć jakąkolwiek wiedzę, zwiedzenie różnych miejsc jest dużo wartościowsze i przyjemniejsze. Dlatego takie ważne jest to, by faktycznie udało się doskonalić te wszystkie umiejętności, by nauka historii w szkole nadal była i by rozwijało się to w odpowiednim kierunku. Tutaj takie zadania są zawsze bardzo ważne i trzeba dobrze to wszystko określić. Na pewno zmienia się podejście do historii, do nauki, jednak trzeba też to dostosować. Na pewno podstawowe fakty historyczne to ważny element wiedzy ogólnej, którą się nabywa w szkole, na różnych jej etapach. Na pewno uczenie się historii staje się więc bardzo ważne i z pewnością trzeba zmienić do tego stosunek. Już teraz może nie tyle chodzi o wkuwanie dat na pamięć, czego wiele osób nie zniosło. Jednak są takie daty, które oczywiście trzeba znać, osoba z wykształceniem średnim co najmniej, nie mówiąc już o wyższym, musi zdawać sobie tego sprawę. Tutaj wie te wymogi są oczywiste. Tak ważne jest to, by udało się ustalić odpowiednie możliwości dbania o to, by historia nie zniknęła ze szkół w takim pełnym wymiarze, można zaś na pewno próbować zmieniać do niej podejście. Na pewno pewne elementy muszą zostać zmienione. Bardziej skupianie się na wiedzy ogólnej, na wyciąganiu wniosków, na widzeniu pewnych powiązań – to jest bardzo ważne. Takie zorientowanie się w różnych procesach historycznych może dawać faktycznie szanse na to, by ta wiedza była też przekazywana z pasja i w sposób rzetelny, ale też dostosowany do poziomu słuchaczy. Na pewno nauka historii musi więc być dobrze opracowana i dobrze ułożona. Na pewno trzeba umiejętnie dbać o to, by zachęcać dzieci i młodzież do takiej nauki. Z pewnością wiedzą historyczna jest ważna, ale też są i inne korzyści z uczenia się historii. Poprawa pamięci, wiedza ogólna, powiązania historyczne. Logiczne myślenie, wyciąganie wniosków, dyskusje – to wszystko może być uwzględnione w ramach uczenia się historii. Tak więc takie zadania są bardzo ważne i bardzo potrzebne, dla każdego, kto chciałby właśnie się tego uczyć i chciałby normalnie to rozwinąć. Ważna jest wiedza ogólna, do której należy także wiedza historyczna. Tak naprawdę to bardzo ważne, ale są też i inne korzyści płynące z tej nauki. To ćwiczenie sprawności intelektualnej, przyswajanie wiedzy, ćwiczenie pamięci. To się po prostu potem bardzo przydaje i ogólnie samo w sobie rozwija umysł. To także interesujące fakty historyczne, wiedza, dlaczego świat wygląda tak jak wygada. Bardzo ważny jest sam sposób prowadzenia zajęć i sposób przygotowywania się do prowadzenia. Wiele osób uważa, że lekcje historii są po prostu nudne, ze nauczyciele niezbyt dobrze się starają. Na ogół jest to przeważnie wykład, więc w przypadku młodszych dzieci i młodzież to niekoniecznie jest dobre rozwiązanie, bo taka nauka może faktycznie nudzić. Tak więc z całą pewnością bardzo ważne jest to, w jaki sposób się uczy historii, w jaki sposób się naucza tego przedmiotu, jakie są efekty. tutaj bardzo ważnym zadaniem jest odpowiednie przekazywanie tej wiedzy i umiejętność zachęcenia w ogóle do nauki historii. Nie jest to łatwe, gdyż wiele osób za tym nie przepada. Wiele osób właściwe mówi, że historia jest zbędna, to tylko balast, uczenie się na pamięć, wkuwanie. Jednak taka właśnie nauka jest bardzo dobra – rozwija, rozbudowuje pamięć, to ćwiczenie pamięci, więc jedna z podstawowych zasad w ogóle nauki. Poza tym zmuszą do czytania, a to bardzo rozwija, do zapamiętywania, do powtarzania, do uczenia się właśnie i przyswajania wiedzy. Takie osoby, które potrafią to zrozumieć i przez to przejść, zdecydowanie potrafią więc potem się lepiej i więcej uczyć. Dzięki temu faktycznie można jeszcze lepiej sobie poradzić z takim przyswajaniem wiedzy, jeszcze lesze wyciągać wnioski i jeszcze lepiej znać się na tym wszystkim. Wiele osób było też zniechęconym właśnie tym, że u nich w szkole historia była prowadzona w taki a nie w inny sposób. Ważne są też podręczniki. Podręczniki do historii muszą być nie tylko opracowane w sposób poprawny merytorycznie. Muszą być interesujące i kolorowe, z rysunkami, z obrazkami, rycinami, tabelkami. Reprodukcje dzieł sztuki, zdjęcia zabytków, portrety znanych osób. Oczywiście mapy. To wszystko musi być w podręcznikach do historii. Dzięki temu nauka bardziej wpływa na wyobraźnie, jest przyjemniejsza, jest bardziej przemyślana i lepiej zorganizowana. Tutaj więc takie czynniki także muszą być zawsze brane pod uwagę i dzięki temu faktycznie takie badania mogą być doskonale ukierunkowane. Trzeba na pewno odpowiednio to wszystko ukierunkować i wiedzieć, jak taka nauka ma przebiegać. Tutaj więc wyniki nauki są ważne i trzeba na pewno widzieć, jak to ma być ukierunkowane, jakie są warunki i zastosowania. Na pewno bardzo ważne jest to, jak to przebiega. Nauczanie historii też powinno być tak zorganizowane, by nie tylko wyrobić się z materiałem, ale przede wszystkim zdać, by ta nauka mogła być efektywna. Dobrze zorganizowane zajęcia, prowadzone w taki sposób, by można było uzyskiwać najlepsze efekty. Tutaj taka nauka historii musi być więc doskonale zorganizowana, by można było dobrze to wszystko ułożyć. Takie zadania, takie zajęcia, muszą więc przebiegać w taki sposób, by faktycznie jak najlepiej się to wszystko udało i by można było uzyskać najlepsze wyniki. Na pewno sam sposób przekazywania wiedzy historycznej jest bardzo ważny. To jakie ma podejście nauczyciel, co się chce osiągnąć, jakie się ma wymagania, jak się przekazuje tą wiedzę. Na pewno samo nauczanie, samo przygotowanie, opracowanie, wszystkie te merytoryczne sprawy są bardzo ważne i potrzebne. Tutaj więc takie wyniki i efekty także muszą być brane pod uwagę. Na pewno kwestie merytoryczne, kwestie podejścia, kwestie organizowania – to wszystko staje się takie ważne i potrzebne, to wszystko musi być odpowiednio zorganizowane. Dlatego tak przepowiadane merytoryczne zadania stają się niezmiernie ważne i są bardzo potrzebne dla tych osób.